karaciğer enzimleri neden yükselir?

benim 6 yaşında bir oğlum var( ast ve alt) karaciğer enzimleri yüksek çıkıyor. ikisinin değerleri: 126 dır. ölçtürmeden önceki günlerde geçirdiği hastalık : su çiçeği çıkarması ve ara ara ateşlenmesi oldu, kullandığı ilaçlar ise:damar yolu serum takıldı ateşlenmelerde kullanılan ilaç ise :ağrı kesici ateş düşürücü pedefen şuruplar kullanıldı. sizce bu dğerler ilaçlardanmı enzimlerin yükselmesine sebeb oluyor ? ne yapmalıyız neler önere bilirsniz ? bu değer çok mu yüksek ? hastanın kilosu 19 dur sizden mantıklı bir cevap bekliyorum.

Cevap:

Karaciğer enzimleri :

  • Kronik hastalıklar (çölyak, chron, siroz, hepatit…)
  • Akut hastalıklar (üst solunum yolu enfeksiyonları, pankreatit…)
  • Uzun süreli kullanılan ilaçlar (karaciğerden emilenler, kemoterapikler, heparin…)
  • Hemoliz (Kan yıkımı), kan akımını azaltan nedenler (tıkanıklar, kan kaybı)
  • Yanık, şok
  • Şişmanlık
  • Alkol gibi bir çok neden sıralanabilir…

Çocuğunuz için hasta diyorsunuz, damar yolundan ve ağızdan ilaç tedavisi uygulanmış. Karaciğer enzim tetkikleri bu ilaçlar verildikten hemen sonra (1-2 gün içinde) yapıldıysa nedeni buna bağlayabiliriz. Çocuğunuzda halsizlik ve yorgunluk belirtilerin devam etmesi durumunda doktorunuza yeniden müracaat edin.

Ne yapmalısınız?

Sıvı desteği, beslenmenin sağlıklı şekilde sağlanması ve hastanın istirahat etmesi gerekir. Doktorunuzun tavsiyelerine uyun, testi ilaçlarınız bittikten iki hafta sonra tekrarlayın.

fatih hakan çam sitesinden daha fazla şey keşfedin

Okumaya devam etmek ve tüm arşive erişim kazanmak için hemen abone olun.

Okumaya devam et